Reklamačný poriadok v zmysle zákona 108/2024 Z.z.
Reklamačný poriadok pre e-shop, s GDPR náležitosťami podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a nariadenia GDPR (EÚ 2016/679).
Reklamačný poriadok
Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní práv kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu a je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok predávajúceho.
Článok 1
Kontrola tovaru pri prevzatí
Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku ihneď pri jej doručení.
-
Ak je obal zásielky zjavne poškodený, odporúča sa zásielku nepreberať alebo s doručovateľom spísať protokol o škode.
-
Ak je tovar neúplný alebo viditeľne poškodený, má kupujúci právo zásielku odmietnuť prevziať.
Článok 2
Zodpovednosť za vady a záručná doba
-
Záručná doba na spotrebný tovar je 24 mesiacov, pokiaľ nie je uvedené inak.
-
Kupujúci je oprávnený uplatniť vady, ktoré sa vyskytnú počas záručnej doby. Vadu je povinný vytknúť bez zbytočného odkladu po tom, čo ju zistil.
-
Kupujúci preukazuje, že tovar bol zakúpený u predávajúceho – predložením dokladu o kúpe alebo iným vhodným spôsobom.
Článok 3
Práva kupujúceho pri vadách
-
Kupujúci má právo požadovať:
-
bezplatnú opravu tovaru, alebo
-
výmenu tovaru za nový.
-
-
Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by pre predávajúceho znamenal neprimerané náklady s ohľadom na povahu veci a závažnosť vady.
-
Ak oprava ani výmena nie sú možné, kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť.
-
Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej lehoty, ak:
-
predávajúci vadu neodstránil v primeranej lehote,
-
predávajúci vadu odmietol odstrániť,
-
sa vada opakovane prejavila po oprave alebo výmene,
-
ide o závažnú vadu, alebo
-
predávajúci vyhlásil, že vadu neodstráni.
-
Článok 4
Postup pri uplatnení reklamácie
-
Kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom:
-
e-mailu,
-
písomne poštou, alebo
-
telefonicky.
-
-
Reklamovaný tovar kupujúci doručí alebo sprístupní predávajúcemu. Náklady na prevzatie a dopravu reklamovaného tovaru znáša predávajúci.
-
Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie.
-
Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote z objektívnych dôvodov, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.
Článok 5
Vybavenie reklamácie
-
Opravený alebo vymenený tovar dodá predávajúci kupujúcemu na vlastné náklady.
-
Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti kúpnu cenu najneskôr do 14 dní od prevzatia vráteného tovaru alebo od predloženia dokladu o jeho odoslaní.
-
Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, akým bola vykonaná, ak sa strany nedohodnú inak.
-
Predávajúci nemá právo na náhradu za bežné opotrebovanie alebo za bežné užívanie tovaru do momentu odstúpenia.
Článok 6
Tovar zakúpený do 30. 6. 2024
Pri tovare zakúpenom do 30. 6. 2024 sa postupuje podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení účinnom do 30. 6. 2024 (§ 879x Občianskeho zákonníka).
Článok 7
Ochrana osobných údajov
-
Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s nariadením GDPR (EÚ) 2016/679 a zákonom č. 18/2018 Z. z.
-
Účely spracúvania: vybavenie objednávky, fakturácia, dodanie tovaru, vybavenie reklamácií.
-
Právnym základom spracúvania je plnenie zmluvy podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR a plnenie zákonných povinností.
-
Osobné údaje budú uchovávané počas trvania záručnej doby a zákonných archivačných lehôt.
-
Práva kupujúceho: právo na prístup, opravu, výmaz, obmedzenie spracúvania, prenositeľnosť údajov a právo podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov SR.
-
Prevádzkovateľom je: MOSTPOOLS, sro., prevádzka Predajňa Bazény a vírivky Južná trieda 48, 040 01 Košice, Emailový kontakt: info@mostpools.sk Pre zásielky akéhokoľvek druhu slúži výhradne táto adresa.
- Fakturačná adresa firmy: MOSTPOOLS, sro., Matuškova 18, 04011 Košice
Článok 8
Dohľad a riešenie sporov
-
Dohľad nad dodržiavaním práv spotrebiteľov vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát pre Košický kraj, Vrátna 3, 040 01 Košice 1.
-
Spotrebiteľ má právo na alternatívne riešenie sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z.
-
Spotrebiteľ môže podať návrh na ARS, ak predávajúci žiadosť o nápravu zamietol alebo na ňu do 30 dní neodpovedal.