Menu

Reklamačný poriadok v zmysle zákona 108/2024 Z.z.

Reklamačný poriadok pre e-shop, s GDPR náležitosťami podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a nariadenia GDPR (EÚ 2016/679).


Reklamačný poriadok

Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní práv kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu a je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok predávajúceho.


Článok 1

Kontrola tovaru pri prevzatí

Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku ihneď pri jej doručení.

  • Ak je obal zásielky zjavne poškodený, odporúča sa zásielku nepreberať alebo s doručovateľom spísať protokol o škode.

  • Ak je tovar neúplný alebo viditeľne poškodený, má kupujúci právo zásielku odmietnuť prevziať.


Článok 2

Zodpovednosť za vady a záručná doba

  1. Záručná doba na spotrebný tovar je 24 mesiacov, pokiaľ nie je uvedené inak.

  2. Kupujúci je oprávnený uplatniť vady, ktoré sa vyskytnú počas záručnej doby. Vadu je povinný vytknúť bez zbytočného odkladu po tom, čo ju zistil.

  3. Kupujúci preukazuje, že tovar bol zakúpený u predávajúceho – predložením dokladu o kúpe alebo iným vhodným spôsobom.


Článok 3

Práva kupujúceho pri vadách

  1. Kupujúci má právo požadovať:

    • bezplatnú opravu tovaru, alebo

    • výmenu tovaru za nový.

  2. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by pre predávajúceho znamenal neprimerané náklady s ohľadom na povahu veci a závažnosť vady.

  3. Ak oprava ani výmena nie sú možné, kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť.

  4. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej lehoty, ak:

    • predávajúci vadu neodstránil v primeranej lehote,

    • predávajúci vadu odmietol odstrániť,

    • sa vada opakovane prejavila po oprave alebo výmene,

    • ide o závažnú vadu, alebo

    • predávajúci vyhlásil, že vadu neodstráni.


Článok 4

Postup pri uplatnení reklamácie

  1. Kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom:

    • e-mailu,

    • písomne poštou, alebo

    • telefonicky.

  2. Reklamovaný tovar kupujúci doručí alebo sprístupní predávajúcemu. Náklady na prevzatie a dopravu reklamovaného tovaru znáša predávajúci.

  3. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie.

  4. Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote z objektívnych dôvodov, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.


Článok 5

Vybavenie reklamácie

  • Opravený alebo vymenený tovar dodá predávajúci kupujúcemu na vlastné náklady.

  • Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti kúpnu cenu najneskôr do 14 dní od prevzatia vráteného tovaru alebo od predloženia dokladu o jeho odoslaní.

  • Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, akým bola vykonaná, ak sa strany nedohodnú inak.

  • Predávajúci nemá právo na náhradu za bežné opotrebovanie alebo za bežné užívanie tovaru do momentu odstúpenia.


Článok 6

Tovar zakúpený do 30. 6. 2024

Pri tovare zakúpenom do 30. 6. 2024 sa postupuje podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení účinnom do 30. 6. 2024 (§ 879x Občianskeho zákonníka).


Článok 7

Ochrana osobných údajov

  1. Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s nariadením GDPR (EÚ) 2016/679 a zákonom č. 18/2018 Z. z.

  2. Účely spracúvania: vybavenie objednávky, fakturácia, dodanie tovaru, vybavenie reklamácií.

  3. Právnym základom spracúvania je plnenie zmluvy podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR a plnenie zákonných povinností.

  4. Osobné údaje budú uchovávané počas trvania záručnej doby a zákonných archivačných lehôt.

  5. Práva kupujúceho: právo na prístup, opravu, výmaz, obmedzenie spracúvania, prenositeľnosť údajov a právo podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov SR.

  6. Prevádzkovateľom je: MOSTPOOLS, sro., prevádzka Predajňa Bazény a vírivky Južná trieda 48, 040 01  Košice, Emailový kontakt: info@mostpools.sk  Pre zásielky akéhokoľvek druhu slúži výhradne táto adresa.

  7. Fakturačná adresa firmy: MOSTPOOLS, sro., Matuškova 18, 04011 Košice

Článok 8

Dohľad a riešenie sporov

  • Dohľad nad dodržiavaním práv spotrebiteľov vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát pre Košický kraj, Vrátna 3, 040 01 Košice 1.

  • Spotrebiteľ má právo na alternatívne riešenie sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z.

  • Spotrebiteľ môže podať návrh na ARS, ak predávajúci žiadosť o nápravu zamietol alebo na ňu do 30 dní neodpovedal.

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Cookies pre lepší zážitok
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Produkt bol vložený do košíku
Pokračovať v nákupe Nákupný košík